Останні новини

Вибори у Фейсбуці: скільки коштує перемога

FBЗ 18 березня 2019 року Facebook запустив політику відкритості щодо політичної реклами. Під таку підпадають пости, що стосуються виборів, референдумів, вивчення суспільної думки. Що ж це означає для користувачів цієї популярної соцмережі?

Відкритість чи зовнішній тиск?

На офіційному сайті написано, що такий хід розробників зумовлений “однією з ініціатив Facebook для підвищення рівня прозорості реклами”. Проте закордонні медіа повідомляють інші неофіційні версії: тиск політиків Сполучених Штатів, потреба зменшити кількість порушень на виборах, викрити спонсорів з інших країн, які фінансують певні політичні групи на національних виборах. 

Бібліотека реклами фб

Відтепер будь-який користувач фейсбуку, побачивши політичну рекламу, може натиснувши на текст “Оплачено: ...” побачити ім'я замовника, кількість осіб, що переглянули рекламу, вік, місце, стать цільової аудиторії. Не менш цікавою є й сума коштів, яку витратили для просування певних кандидатів.

приклад зіту реклами фб

Як обійти систему

Партійці зобов'язані звітувати про кількість коштів, які були витрачені на виборчу кампанію. Адже виборці мають розуміти, хто насправді впливає на прийняття рішень. Будь-яка система має свої недоліки та слабкі місця. Ними і користуються політичні партії під час запуску реклами. 

Одним з методів приховування реального джерела фінансування є замовлення реклами через публічні сторінки, які, на перший погляд, зовсім не є дотичними до політики. Фактично, поширення замовляє та оплачує третя сторона.            

67478812 344056876518903 1152291372774981632 n 1

Фейсбук використовує штучний інтелект, щоб вирахувати політичні повідомлення і позначати їх як такі. Проте система не завжди спроможна це зробити і пропускає таку рекламу. Таким чином, неможливо прослідкувати хто її замовив і скільки вона вартувала.

Хто витратив на політичну рекламу найбільше?

Facebook відкрив базу даних політичної реклами. Завдяки їй, можна ознайомитись з переліком замовників реклами та сукупною сумою, яку витратили на політичну кампанію у цій соцмережі. Користувачі мають опцію пошуку, тобто можна ознайомитись з тим, хто замовляв рекламу за прізвищем політика чи промоніторити певні сторінки. Пости з політичною рекламою залишатимуться у базі протягом семи років.

Архів дозволяє побачити витрати за певний період: минулий день, останні 7 днів, 30 днів, 90 днів. Якщо натиснути на опцію “Усі дати”, система показує період з червня до 21 липня 2019 року. Тоді висвітлюються найбільші замовники політичної реклами у передвиборчий період в Україні.

інфографіка

Погода
Погода у Тернополі
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Новини тернополян

Thumbnail Тернополяни, які шукають роботу, мали гарну нагоду підібрати собі місце праці, побувавши на презентації ТОВ «АТБ-маркет», яку організували фахівці Тернопільського міськрайонного центру зайнятості.
Thumbnail У Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості відбувся семінар на тему: «Дієві форми співпраці центру зайнятості та роботодавців з метою укомплектування підприємства персоналом, у тому числі осіб з...
Thumbnail Моє ім'я Галина звертаюсь до всіх небайдужих!  Милі добрі люди! Всі у кого є серце і у кого є діти, і хто розуміє, що значить втратити кохану дитину - благаю: допоможіть!
Thumbnail У Тернопільській обласній бібліотеці для молоді триває реєстрація учасників віком 10-15 років в Літній англомовний табір.
Thumbnail За ініціативи Гусятинської районної філії Тернопільського обласного центру зайнятості для безробітних відбувся День відкритих дверей на виробництві ТзОВ «Сорелі», основною діяльністю якого є...
Тиждень профорієнтації
П'ятниця, 31 травня 2019
Thumbnail Наприкінці навчального року відбувся своєрідний тиждень профорієнтації, який провели фахівці з профорієнтації Тернопільського міськрайонного центру зайнятості провели виїзні акції у ЗОШ сіл...
Thumbnail Виїзне засідання клубу «Час Z», що діє у Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості, відбулося в Ігровицькій ЗОШ.
Thumbnail Із 3 до 14 червня 2019 року в Мультимедійній лабораторії «МедіаСтарт» буде працювати Літній ІТ-табір неповного дня для дітей віком 10-14 років.
Thumbnail Сьогодні переселенець з Донецька Ігор Ющак успішно адаптувався до нових умов життя на Бучаччині Тернопільської області. Проте, кілька років тому усе було інакше…