За минулу добу поліцейські Тернопільщини задокументували сім випадків шахрайства, пов’язаних з купівлею товарів через Інтернет.
Майже три тисячі гривень втратила жителька Кременецького району, прагнучи придбати шафу-купе. З пояснень потерпілої, оголошення про продаж товару вона побачила на сайті ОЛХ, зв’язалась з продавцем, який просив завдаток.
Жінка тричі надсилала на вказану незнайомцем банківську картку гроші, загалом - майже три тисячі гривень. За домовленістю, шафу їй мали передати логістичною компанією. Продавець навіть номер накладної надіслав, проте в пункті отримання товару жительку Кременеччини запевнили, що номер накладної липовий і жодної посилки на її ім’я не надходило. Потерпіла пробувала зв’язатися з особою, котрій перерахувала гроші, проте зв’язку уже не було.
У подібну ситуацію потрапив тернополянин, котрий спокусився на купівлю через мережу талонів на пальне за зниженою ціною. Чоловік втратив майже дві тисячі гривень.
Сім тисяч гривень заплатила за фотоапарат і не отримала його ще одна жителька обласного центру. Потерпіла перечислила шахраям повну вартість товару, спокусившись на привабливу ціну, в результаті із заявою про шахрайство довелося йти до правоохоронців.
Що ж робити, якщо гроші ви вже перерахували, а товар не отримали, і телефони продавця або не відповідають, або відповідають вічним «завтра»?
Якщо трансакція, тобто перерахування коштів шахраєві сталося не більше трьох днів тому, то є сенс телефонувати на гарячу лінію свого банку. Якщо гроші ще не були фактично переведені на рахунок продавця (а таке може бути, не дарма ж банкам зазвичай потрібно саме три банківських дні на здійснення платежу), то ще є надія свій платіж скасувати.
Якщо гроші вже переведені вашим банком, то можна відразу зв'язатися з банком продавця – шахрая. Дізнатися, що це за банк, можна за номером картки шахрая через відповідні сервіси в Інтернеті.
Та найперший ваш крок – звернутися до поліції із заявою про шахрайство.