У Тернопільській області вивчали якість організації дистанційного навчання

дист навчУправлінням Державної служби якості освіти у Тернопільській області проведено вивчення стану організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти області шляхом здійснення аналізу інформації, яка розміщена на вебсайтах закладів, онлайн-опитування директорів та виїзду в окремі заклади освіти.

Довідково, станом на 01.09.2021 на території області функціонують 653 заклади загальної середньої освіти, а в період, що досліджувався (07-22.10.2021), освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання організовували у 30 школах (4,6% ) з причин низького відсотку вакцинованих педагогічних працівників, високого рівня захворюваності серед учасників освітнього процесу та невідповідного температурного режиму приміщень.

Найбільше закладів освіти, де запровадили дистанційну форму навчання, в Кременецькій, Лановецькій, Золотопотіцькій, Скалатській територіальних громадах.

Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно – 4244, із них 203 учнів 1-4 класів. Кількість педагогічних працівників, які здійснювали освітній процес з використання технологій дистанційного навчання, – 603 учителі.

У ході вивчення встановлено:

  • - у всіх закладах освіти організовано освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання;
  • - кожен другий заклад розмістив усю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання на власних вебсайтах/ сторінках соціальних мереж;
  • - у переважній більшості закладів освітній процес відбувався відповідно до розкладу навчальних занять очного навчання із змінами в частині тривалості уроків відповідно до Санітарного регламенту;
  • - майже в усіх закладах освіти дистанційне навчання організовано з поєднанням синхронного та асинхронного режимів, лише у Бучацькому ліцеї здійснюють дистанційне навчання в синхронному режимі.

У процесі вивчення організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання працівниками управління Служби відвідано 32 навчальних занять в режимі онлайн, відповідно до розкладу уроків закладів освіти. Під час спостереження з’ясовано, що переважна більшість учнів перебували на своїх домашніх робочих місцях з ввімкнутою веб-камерою, що свідчить про відповідальне ставлення до навчання та зацікавленість предметом. Учителі використовували різні ресурси в залежності від типу уроку і його структури, зокрема хмарні сервіси Google (Workspace, Classroom, Google Meet, Class Time), онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom, Team та Skype, а для підвищення пізнавальної активності учнів – презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні, посилання на освітні платформи та електронні ресурси, завдання до теми та рекомендації для виконання.

Оцінювання здобувачів освіти проводилося в режимі онлайн або на дистанційних платформах, де є відповідна функція та інструментарій. Домашні завдання супроводжувалися інструктажем щодо їх виконання, озвучувалися критерії оцінювання та вказувалися терміни виконання.

Серед досягнень організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти області можна відзначити:

  • - високий рівень цифрової грамотності та використання педагогічними працівниками технологій дистанційного навчання;
  • - підвищення рівня інформаційно-комунікаційних компетенцій учасників освітнього процесу.

Водночас, найбільш складним у процесі реалізації дистанційного навчання залишаються питання щодо:

  • - належного матеріально-технічного забезпечення закладів загальної середньої освіти (засоби для дистанційного та онлайн-навчання, доступ/ швидкість мережі Інтернет): Космиринська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів (232 учнів/ 17 педпрацівників/ 0 комп’ютерів, використовуються власні персональні комп'ютери з доступом до мережі інтернет), Бариська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (162 учнів/ 27 педпрацівників/ 5 комп’ютерів), ліцей з початковою школою гімназія с.Лідихів (145 учнів/ 24 педпрацівників/ 5 комп’ютерів), Дунаївська загальноосвітня школа імені Олександра Капіноса (148 учнів/ 24 педпрацівників/ 8 комп’ютерів), Кімнатецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (89 учнів/ 23 педпрацівників/ 4 комп’ютери);
  • - матеріально-технічного забезпечення (сучасні мобільні пристрої, комп’ютери та інших ґаджети) та доступ/ швидкість мережі Інтернет здобувачів освіти/ педагогічних працівників;
  • - відсутності мотивації до навчання здобувачів освіти (не всі учні виходять на зв'язок, не виконують домашні завдання, не беруть участь в онлайн-уроках);
  • - неготовності учнів працювати самостійно, труднощі у виконанні домашніх завдань;
  • - ненормованого робочого дня учителів.

Результати вивчення демонструють, що якість організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти області повинна забезпечуватися шляхом консолідації зусиль – місцевої влади, школи, учителів, учнів, батьків, спонсорів і волонтерів, задля створення умов для здобуття доступної та неперервної якісної повної загальної середньої освіти, з урахуванням діджиталізації освітнього середовища (забезпечення закладів освіти швидкісним доступом до мережі Інтернет, здобувачів освіти і педагогічних працівників – цифровими пристроями та електронними освітніми ресурсами).

НОВИНИ ТЕРНОПОЛЯН

ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ

ПОЛІТИЧНІ НОВИНИ

СУСПІЛЬНІ НОВИНИ

© 2015 Часопис. Новини Тернополя.
Керівник проєкту - Сергій Олещук
Адреса: Бульвар Шевченка, 23, м. Тернопіль
+380636572949 chasopys.te.ua@gmail.com