Відповідно до п. п. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12 Податковий кодекс України (далі – ПКУ) до повноважень сільських, селищних, міських рад (далі – Рада) щодо податків та зборів належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених ПКУ.
На період дії воєнного чи надзвичайного стану Ради мають право приймати рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів без застосування процедур, передбачених Законом України від 11 вересня 2003 року № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» із змінами та доповненнями. У разі введення воєнного чи надзвичайного стану в окремих місцевостях України положення п. п. 12.3.8 п. 12.3 ст. 12 ПКУ поширюється виключно на представницькі органи територіальних громад відповідних адміністративно-територіальних одиниць, на території яких введено воєнний чи надзвичайний стан. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в складі податку на майно належить до місцевих податків. Згідно з п. п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 ПКУ ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішеннями Рад, в яких такі ставки зазначаються залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі – Класифікатор). Якщо у рішенні Ради ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначені без застосування кодів згідно з Класифікатором, зазначається ставка, визначена для об’єкта нерухомого майна, який найбільше відповідає типу нерухомості, зазначеного у правовстановлюючих документах. Якщо в прийнятому рішенні органу місцевого самоврядування відсутні ставки, що відповідають типу (коду) об’єкта нерухомості, то з метою уточнення інформації щодо прийнятих рішень та встановлених ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків необхідно звертатися безпосередньо до таких органів місцевого самоврядування. При обчисленні податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платник повинен застосовувати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (в тому числі ставка «0»), зазначені у письмовій відповіді органу місцевого самоврядування на його запит.