Сесія Тернопільської облради підтримала впровадження інформаційно-аналітичної системи забезпечення контролю перебування дітей в обласних закладах інституційного догляду та виховання дітей.
На 14 сесії Тернопільської обласної ради, яка відбулася 6 липня, було обговорено та проголосовано ряд питань щодо трансформації обласних закладів інституційного догляду і виховання. Мова, зокрема, йшла про трансформацію Бережанської школи-інтернату, Збаразької санаторної школи-інтернату і Теребовлянського навчально-виховного комплексу у профільні ліцеї.
Відрадно, що одним з питань, яке отримало підтримку більшості обласних депутатів, було питання впровадження в регіоні інформаційно-аналітичної системи (ІАС) «Заклади інституційного догляду та виховання дітей спільної власності територіальних громад сіл, міст Тернопільської області». ІАС розроблена та раніше презентована експертами проєкту Мінсоцполітики «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» під час одного з засідань міжвідомчої робочої групи з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей при Тернопільській обласній державній адміністрації.
Варто зазначити, що запровадження ІАС спрямоване на інформаційно-аналітичне забезпечення впровадження «Регіонального стратегічного плану дій з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в Тернопільській області на 2019 – 2026 роки». Система сприятиме ефективному моніторингу руху дітей, які виховуються та перебувають у закладах інституційного догляду і виховання дітей, забезпечить моніторинг причин розміщення та визначення географії потрапляння вихованців до закладів інституційного догляду і виховання, а також дозволить контролювати терміни перебування вихованців у закладах інституційного догляду і виховання.
Як зазначає заступник голови Тернопільської обласної ради Любомир Крупа, ця система дасть можливість вести облік дітей, які на сьогодні перебувають в інтернатних закладах області в онлайн режимі, а потужний аналітичний модуль забезпечить візуалізацію даних про дітей, які вкрай важливі для прийняття оперативних управлінських рішень.
«Завдяки цій системі можна відслідкувати, коли дитина зарахована до закладу, коли повернулася проживати додому, дані щодо її захворювань тощо... Як засвідчує міжнародний досвід, управління процесом реформування інтернатної системи неможливе без відповідного інформаційно-аналітичного забезпечення», – наголосив він.